Itävallan osakilpailulla oli 70- ja 80-luvulla pysyvä paikka F1-kalenterissa, mutta viimeinen Grand Prix ajettiin alkuperäisellä radalla vuonna 1987.
1987-luvun lopussa ajetun kilpailun jälkeen kesti peräti kymmenen vuotta ennen kuin Itävalta sai taas isännöidä osakilpailuja uudelleen nimetyllä A1-Ring -radalla. Spielbergissa sijaitsevalla radalla järjestettiin seitsemän osakilpailua ennen kuin se taloudellisista syistä poistettiin uudelleen kilpailukalenterista. Kun Red Bull -yhtiö osti radan, aloitti se mittavat muutos- ja rakennustyöt, jotta radalla pystyttiin järjestämään erityyppisiä kilpailuja, kuten DTM ja World Series by Renault.
Red Bull Ring -rata sijaitsee kauniiden Alppien juurella, Styrian alueella. Taivasta kohti kohoavat mahtavat Alpit luovat suorastaan majesteettisen taustan tälle upealle radalle. Mutta myös näkymät radalla ovat mitä parhaimmat. Sillä ei ole väliä, onko sinulla General Admission -lippu vai oletko ostanut paikan Red Bull -katsomosta, näet molemmista katsomoista suurimman osan tämän lyhyen ja nopean radan kiihkeistä tapahtumista.
Mika Häkkinen voitti McLarenillaan A1-Ring -radan osakilpailun vuosina 1998 ja 2000.
Perushintaan sisältyy nk. 'General Admission' -lippu (seisomapaikka).
Lisämaksusta voit ostaa lipun Red Bull –katsomoihin C, D, E:
Red Bull –katsomo sijaitsee heti ensimmäisen mutkan jälkeen. Katsomo levittäytyy pitkin radan ulkoreunaa Remus-mutkaa kohti, joka sijaitsee Schönberg-alueella. Sekä startti että varikkosuora näkyvät hyvin. Lisäksi alueelta on panoraamanäkymät yli koko radan, jossa tapahtuukin koko ajan.
Voit myös ostaa liput parhaille paikoille Start-Ziel -kasomoon, sektorit D-J.
Tyylikkään Start-Ziel –katsomon muotoilussa on nähtävissä futuristisia piirteitä Formula 1 –auton takasiivestä. Katsomosta on hyvät näkymät varikkosuoran yli sekä lähtö- ja maalisuoralle, aina radan viimeisestä Red Bull Mobile –mutkasta ensimmäiseen Castrol Edge –mutkaan. Tämä on hyvä paikka tarkastella valmisteluja sekä itse starttia. Kilpailuja voi seurata myös isoilta näytöiltä.
Lippujen sijainti F1-radalla:
Tjäreborg käyttää samaa kuvausta/kategoriaa Formula 1 -lipuissa kuin järjestäjätkin. Alimman hintaluokan liput kuuluvat "General Admission" -kategoriaan. Sinulla ei ole tiettyä paikkaa katsomossa, vaan seisomapaikka rajoitetulla alueella.
Formula 1 -pakettiisi sisältyy niin sanottu weekend-lippu. Tämä tarkoittaa, että pääset perjantain vapaisiin harjoituksiin, lauantain aika-ajoihin sekä sunnuntain kisaan. Kuljetus bussilla hotellistasi Formula 1 -radalle ja takaisin sisältyy lauantaina ja sunnuntaina.
Lento laskeutuu Schwechatsin lentokentälle, joka sijaitsee n. 18 km Wienin keskustasta. Lentokenttäkuljetukset eivät sisälly hintaan. Lentokenttäjuna Wienin keskustaan maksaa yhteen suuntaan n. 12 euroa ja meno-paluu n. 19 euroa. Taksi maksaa lentokentältä hotelliin n. 30-45 euroa.
Kuljetukset Formula 1 -radalle
Formula 1 -pakettiisi sisältyy niin sanottu weekend-lippu. Tämä tarkoittaa, että pääset perjantain vapaisiin harjoituksiin, lauantain aika-ajoihin sekä sunnuntain kisaan. Kuljetus bussilla hotellistasi Formula 1 -radalle ja takaisin sisältyy lauantaina ja sunnuntaina, kuten myös englanninkielinen opaspalvelu. Jos haluat mennä radalle perjantaina, järjestät kuljeksen omatoimisesti.
Omatoimimatka. Paikallisen yhteistyökumppanimme, Sportsbreaksin, edustaja on kohteessa, ja tarvittaessa voit olla häneen yhteydessä. Puhelinnumero on matka-asiakirjoissasi.
Euro (EUR). Yleisimmät maksu- ja luottokortit (VISA, Mastercard, American Express jne) hyväksytään yleisisti, mutta niiden käyttö ei ole yhtä yleistä kuin Suomessa. Ota varmuuden vuoksi myös käteistä mukaan. Kaupungissa on runsaasti pankkiautomaatteja.